Pál Zoltán Gáborral az ALH Consulting Kft. tulajdonosával beszélgettünk arról, hogy hogyan lehet győztesen kikerülni a jelenlegi piaci árversenyből, illetve mire van szüksége egy tudatos magyar cégvezetőnek ahhoz, hogy olyan vállalkozást építsen, ami egy esetleges gazdasági recesszióban is versenyképes marad.

Először is, köszönöm Zoli, hogy megosztod velünk a tapasztalataidat. Első körben, kérlek mesélj a vállalkozásodról és a jelenlegi kihívásaidról egy kicsit. 

Az ALH Consulting 3 éve dedikáltan csak SEO ügynökségként működik. Abban segítünk a partnereinknek, hogy a weboldalaikkal minél jobb helyezéseket érjenek el az ingyenes Google találati listában. Létszám szempontjából, a piacon nagynak mondható az ügynökségünk, 10-20 fő között mozog a csapat, de ez szükséges ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás minden részterületét lefedjük (technikai, on- és off-site).
Az egyik legnagyobb kihívásunk jelenleg a hatékonyságnövelés.

Körülbelül 50-70 megkeresésünk érkezik havonta, amit egyre nehezebb kezelni, ugyanis ez egy szakmai salest igénylő piac, komoly kihívás új szakembert találni a csapat bővítésére.

Éppen ezért kevés energiánk marad a korábbi partnerállomány kezelésére, ügyfélvisszajelzések gyűjtésére, feldolgozására. Több, általam ismert cég is küzd hasonló problémákkal, pedig a tudatos cégfejlesztéshez elengedhetetlen a visszacsatolás és a minőségbiztosítás, illetve ezeknek a transzparens kommunikációja.

Pál Zoltán Gábor, az ALH Consulting Kft. tulajdonosa

Hogyan segít ennek a problémának a megoldásában a BIX?

Jelenleg azon dolgozunk, hogy a minőségbiztosítást és az ügyfélvélemények gyűjtését, plusz humánerőforrás bevonása nélkül oldjuk meg. A BIX pont ebben segít nekünk, hiszen automatizáltan gyűjti ezeket, és értékeli az eredményeket. Aktívan körülbelül 160 ügyfélnek kommunikálunk párhuzamosan, ez nagyon sok a mi piacunkon. Nagy terhet vesz le a vállunkról a rendszer, hiszen minden korábbi, vagy jelenlegi partnerünk, akitől a BIX véleményt kér, vagy a hitelesítési folyamat során felhívja, úgy érzi, hogy törődnek vele. Emellett a beépíthető widgeteknek és BIX profiloldalnak hála az eredményeket jól tudjuk kommunikálni a jövendőbeli partnereink felé is.

A gyakorlati megvalósítást nézve: pontosan hogyan használod a BIX által gyűjtött ügyfélvéleményeket?

Minden árajánlat mellé elküldjük a BIX profilunkat, így a jövendőbeli megrendelőinkben a bizalom az első perctől kezdve elkezd épülni.

Nem csak azt látják, hogy hogyan vélekednek rólunk a partnereink, hanem, hogy felelős magyar kisvállalatként fontosnak tartjuk a transzparenciát. Ez megnyutató számukra is, hiszen ad nekik is egy biztonságérzetet, hogy a jövőben ők is bármikor adhatnak visszajelzést. Számunkra pedig érzékelhető konverzió javulást hozott; későbbi személyes beszélgetésekben is többször előjött, hogy a BIX ügyfélvélemények elolvasása is szerepet játszott a döntésben. 

Amikor ügyfélelégedettségmérési megoldásokban gondolkodtál, miért a BIX-re esett a választásod? 

Nyilvánvalóan sokféleképpen lehet ügyfélvéleményeket gyűjteni, hiszen a Facebook, vagy a Google rendszere is nyújt erre lehetőséget, illetve én magam is nekiállhatnék kérdőívezni. Ez utóbbit hamar elvetettem hiszen a kérdőívek profi megszerkesztése, az értékelések bekérésének folyamatossága is komoly befektetést igényelt volna. A másik két platformmal pedig az volt a problémám, hogy nem ellenőrzött és hitelesített. Azaz bárki bármikor írhat rólunk bármilyen véleményt. Nem szerettem volna, hogy a kínkeserves munkával felépített valódi referenciáinkat egy hétvége alatt döntse romba egy rosszakaró kamu profilokkal és véleményekkel. Amikor rátaláltam a BIX-re, rögtön szimpatikus volt, hogy nem csak az automatizált véleménygyűjtésben segít, hanem ezeket vissza is ellenőrzi. 

Van a BIX használatának üzletileg számszerűsíthető eredménye?

Igen, kimondottan több bevételt generál, ugyanis

általában sosem a kispénzű ügyfelek billegnek, hanem a nagyok.

Ez érthető is, hiszen amikor egy nagyobb projekt keretében, több százezer forintról kell dönteni havi szinten, akkor nagy a verseny. Ilyenkor nagyon sokat számít, ha valódi véleményekkel tudjuk megerősíteni a vállalásunkat. A bizalom is gyorsabban épül, mi pedig hitelesebben tudjuk képviselni magunkat. Már nem csak azt tudjuk az árajánlat mellé tenni, hogy mi azt mondjuk, hogy jók vagyunk, hanem, hogy mások, a korábbi ügyfelek mondják ugyan ezt.

Záro akkordként: Hogyan segíthetne az automatizált ügyfélelégedettség-mérés más vállalkozàsoknak is?

Borzasztóan nagy dolog tűpontos, valós képet kapni a piacról, viszont úgy látom nagyon sok hazai vállalkozó még nincs ott, hogy ennek a valódi üzleti értékét lássa.

Üzleti morál tekintetében ingoványos az ország,

hiszen jelenleg nagy a kereslet, így a szolgáltatások oldalán a minőségbiztosítás háttérbe szorul. Viszont úgy vélem, hogy az, aki ma felelősségteljesen és hosszabb távon gondolkodik, annak elengedhetetlen, hogy beépítse a folyamataiba a folyamatos visszajelzések gyűjtését. Ez egy esetleges recesszióban lesz igazán élet halál kérdés, ott dől el, hogy a jelenlegi vállalkozásokból melyek azok, amelyek egy nehéz gazdasági helyzetben is fent tudnak maradni. Ennek az alapjait azonban ma kell lerakni. Ennek az első lépése, hogy folyamatosan méred mit gondol a piac rólad, majd ez alapján folyamatosan javulsz, fejlődsz.